3/29/2011

Laman Sosial Pada Pandangan Iman

Assalamualaikum..



huahuahua first time buat entry waktu macam nie(agaknyalah). hari ni iman nak cakap tentang laman sosial.


Facebook

laman ni tipu lah kalau korang tak kenal. macam nak kena lesing je an kalau tak tahu apa tu fb. fb ni kebaikannya boleh menambahkan kenalan tak kira dari mana sekalipun, luar negara pun tak mustahil ok. tapi biasalah kalau ada kebaikan ada juga kejahatan an ? eh silap. keburukan. pada iman lah fb ni selalunya orang buat tempat lepas geram, sound-sound orang dan maki hamun pun kadang-kadang ada jugak. kadang2 ada jugak orang yang stalk2 fb orang ni(macam iman :D).selalunya ni berlaku sebab kita minat orang tu, orang tu bf/gf kita, kita dendam gila dengan orang tu ataupun kita ni jenis yang suka jaga tepi kain orang.tu pun kalau dapat tengok lah sebab ada jugak yang privatekan acc. (NI TAKDE KAITAN PUN DENGAN I OK !)



Twitter

twitter ni rasanya artis-artis lah ramai yang ada. yang bestnya boleh tegur artis tu tapi nasiblah diorang tu balas ke tak sebab ramai sangat yang nak 'bertegur sapa' dengan diorang, nama pun artis an. lagi satu iman sebenarnya tak berapa paham sangat twitter ni. pening jugaklah kengkadang. tapi yang best lah jugak kita boleh tahu perkembangan artis yang kita minat, tu pun kalau diorang tak protect tweet diorang ar. jadi senanglah kalau orang or kengkawan kita tanya 'eh! mana ek si (?) tu, lama tak berlakon.' so korang bolehlah defend artis yang korang minat tu 'dia tengah shootinglah'. dulu iman bolehlah dikatakan satu hari asyik bukak twitter tunggu tweet artis kegemaran. kengkadang kena jugak sound asyik menghadap lappy je. huahuahua.



Formspring

laman ni boleh tahan best lah jugak sebab boleh tanya orang dia suka makan ke minum, fb ke blogger(eh!macam soklan iman je)and apa-apa jelah yang korang nak tanya tapi kena lah ada acc. formspring dulu. ada jugak an yang keliru logo fb ngan formspring ? lepas tu kalau korang kena tanya dengan seseorang, korang bolehlah jawab dengan penuh konfiden atau ala-ala artis kita sekarang ni ye. no komen2 memanjang.



Myspace

ok ni dah merundum dah popularitinya sebab kemunculan fb. jahat sungguh fb. lagipun tak ada apa yang best dengan myspace ni tapi kengkadang best jugak lah sebab boleh stalk gambar-gambar orang macho, cun or sukati korang ler.



Blogger

wooo~ nie paling bestlah sebab dapat baca luahan hati orang. lagi-lagi kalau yang buat entry ala-ala diari. memang syok ar layan diari orang tapi ketahuilah sangat tak best baca diari orang secara online ni sebab aura dia lain(eh! ni pada iman tau !)tapi ada jugak yang buat pasal lain-lain lah, tak kisah ok terpulang pada korang nak buat entry apa tapi jangan kena banned sudah ler. tapi yang paling best kalau dapat baca blog yang ada buat novel. perghh ! memang layan lah. macam blog ni . cuba2 lah korang layan novel Love You Mr. Arrogant. ada pelakon/penyanyi korea(tak pasti sebab tak minat !)(sebenarnya ni nak menarik perhatian korang).
                                                           

tu je kot yang iman nak bebel sikit kat korang. tapi kalau ada yang terasa hati jangan marah sebab iman tak ada niat nak kutuk-kutuk or maki hamun korang kat sini(?)













No comments:

Post a Comment

Anda komen anda hebadd :) Tak percaye , cubelah .