12/24/2011

Rain ? Kenape dengan rain ?

Assalamualaikum

terlebih dahulu saya nak mintak ampun kepada peminat rain yang tertipu dengan tajuk di atas . saya bukan nak cerita pasal rain penyanyi korea tu ye tapi pasal rain = hujan . mintak maap bebanyak (Y) .

semua tahu kan sekarang nie johor tengah sibuk pasal banjir tapi alhamdulillah kat sini (tempat tinggal saya) tak banjir pon . saya cuma tahu yang air kat loji sg sayong dah naik . dekat la jugak dengan tempat saya , kene naik kereta la baru sampai tapi sangat dekat dengan rumah kawan saya . aiyoo ~ , kesian dengan diorang .  dah nak sekolah dah nie . harap2 tak banjir la kan . tapi tu la , saya nampak aritu air dah tinggi sampai adik saya cakap pokok dah kecik . acane pokok leh jadik kecik nie dik nun , haha . maksud dia pokok tu nampak pucuk . ape la korang nie , pk lain pulak , aishh ! jangan ingat ada magik pulok yek :D 

saya pernah au lalu kat air banjir basah-basahkan kaki pastu ada ikan lalu sebelah kaki pakai baju sekolah (cakap dengan penuh gaya) . tapi tu tahun 2004 ah , masa darjah 1 , cite princess hour pon belom tayang lagi . hurmm , rase macam semalam je :)

sekarang nie pulak hujan tak henti-henti tapi ada la jugak kejap hujan kejap tak kejap panas kejap tak (pernah tertipu) . kalau jemur baju dua hari baru kering , dahsyat tak dashyat , ish ish ish (geleng pale) . tapi jangan la jemur kat ampai yang terdedah SANGAT dengan cahaya matahari . memang tak ah kering baju tu . jemur kat tempat terlindung sikit macam belakang rumah ke dalam rumah ke . ah lantak la kan . 

dah hujan tak henti-henti lagi la naik air kat sayong . susah la orang bt nak beli barang . nak gi kulai , sayong banjir . nak lalu inas , kalau tak banjir boleh lah . nak gi kluang , memang tengah sibuk pasal banjir tapi tu la , saya tak tahu langsung tang mana tah banjir . haha , nampak sangat terperok dalam rumah . memang ah , tak gi becuti pon au . takpelah , tahun depan dah abis pmr baru la becuti sakan ye dak ? 

teringat dulu masa sayong banjir tempat saya nie kira macam darurat ah en , semua serbu kat kedai beli barang dapur . ye la , da tersekat . tu pon dah lame jugak tapi takdelah lame sangat macam tadi . tahun 2007-2008 , gitu ah , tak ingat . at least dapat la pengalaman macam mane orang darurat . seriyes best ! :D

ha , cakap pasal pmr , sape-sape bekas colan pmr tu saya nak ucapkan tahniah la yek . berbaloi usaha korang stay up malam-malam , tuisyen sana sini , tak bukak internet (ini pengorbanan ye) . yang tak capai target tu , leklu . watlek watpeace , spm ade lagi tapi susah sikit la kan (nama pon pekse) . 

        gagal sekali tak bermakne gagal selamanye :)

rase macam dah nak lari tajuk dah nie . alang-alang nak lari tajuk cukup la sampai sini tapi kesian pulak en kat sesape yang tertanye-tanye mane gambo rain . ha amek nie amek , tatap la puas-puas hokei :)


 
macam gambo header _____ la , hikhik :) 

oleh sebab tajuk pon rain , mesti la ade gambo rain . rain kan hujan so mesti la sejuk dan kalau sejuk pakai la sweater (merepek !) . nak letak jugak ke gambo hujan ? semua kenal kan , yang turun dari langit tu , ala yang lebat tu , ala yang . ok pi cepat bukak kamus , penuh maksud dia . kang saya terangkan satu benda pon tak paham . arghh , merepek sekali lagi . semua kenal hujan kan ? kan ?

bagus , ok assalamualaikum :) (terus publish post dan pegi ke katil selubungkan diri) ==' <--- metafora gilos !




No comments:

Post a Comment

Anda komen anda hebadd :) Tak percaye , cubelah .