5/09/2012

Cendol?



Tadi, keluar je pintu pagar sekolah, saya, Ain dan Nurin terus je pergi gerai cendol, abc, keropok lekor, buah , eishh senang cerita gerai je lah. Ekceli pakcik ni baru jugak lah berniaga kat situ dan saya rasa macam ada persaingan pulak sebab sebelum pakcik tu bukak gerai kat situ, dah ada dah gerai jual pisang goreng and so on lah, air and makanan yang sesuai buat minum petang.


Ambhoi, panjang betul iklan. Ok, kembali ke point utama.


Lepas je saya letak beg dan fail pink kecintaan, kitorang terus je lintas jalan dan pheww, nasib baik tak kena langgar dengan moto. Haih, haus punya pasal, kehkehkeh :D Tu pon nasib baik saya nampak ada moto (punyalah laju) ke arah kitorang.


Sampai je gerai tu, memang tak selesa habis ah. Dahlah baju berkolar, ditambah lagi dengan cuaca panas. Apatah lagi, jalan kat situ baru diturap. Memang PANAS GILA! Bukan hari ni je, hari-hari! Tu pon, lepas bakal peguam syariah beritahu, sebab sebelum ni saya tak perasan pon apesal dua tiga menjak ni panas semacam.


Masa tunggu turn tu, memang panas yang teramat. Haih, baru panas dunia. Akhirat? Tapi kan, bila saya punya cendol (ceh!) dah nak siap, panas nya terus je hilang. WOW! Serius, pelik o_0


Lepas tu, pergi balik kat bas stop. Bila je cendol tu lalu kat tekak, perghh! Rasa macam baru pertama kali minum air, seriously! Tak pernah kot alami perkara macam ni sebelum ni. Tiba-tiba, datang pulak seorang hamba Allah ni. Saya tengok dari jauh, macam kesian je tengok (tak tahu kenapa). Bila je dia sampai kat depan saya, saya bagi lah dia sikit cendol saya. 


Tau dia cakap apa?


Dia cakap,


"Perghh, macam buka puasa".


See see? Nampak sangat nikmat minum cendol tengah panas sekaligus promote cendol pakcik tu, haha. Tapi memang saya sokong lah, memang macam buka puasa. 


Tu je lah ceq nak habaq mai hari ni. Cerita tak best pon, tak baca pon takpe kan? Tapi rasa macam nak cerita jugak. Oklah kan, daripada kopi pasta entry orang je. Ye dak? 


*ketawa dalam hati*

Sebagai penutup, moh le kita tengok gambar cendol, hahaha (serious, tak lawak)


Ermm, lain lain.


Err, banyak sangat gula. Lain-lain.

SAYA TAK NAMPAK SANTAN NYA! LAIN ....


Ya! PERFECT! *suka banyak santan, walaupun macam dah cair je :/*


Macam takde kerja je letak gambar cendol banyak-banyak. Tau tak saya rasa nak beli lagi cendol esok hari? 



No comments:

Post a Comment

Anda komen anda hebadd :) Tak percaye , cubelah .